נזקי רכוש – מה מגיע לך?

שריפה, שיטפון, פריצה, תאונת דרכים ואפילו אסון טבע עלולים לגרום לנזק משמעותי לרכוש יקר וחיוני, מה שעלול להשפיע על החיים באופן כללי. אנשים שאיבדו את בתיהם, למשל בעקבות שריפה, עשויים למצוא את עצמם חסרי בית וללא כל רכוש, וכתוצאה מכך לסבול מנסיבות חיים לא פשוטות, שכוללות:

  • היעדרות זמן רב מהעבודה.
  • צורך למצוא פתרונות זמניים.
  • הפסד של כספים רבים.
  • ובנוסף, מצב נפשי נורא בגלל העובדה שנותרו ללא כלום…

יש ביטוח… האם הכל בטוח?

במקרים רבים, פוליסת הביטוח תוכל לכסות את היקף הנזק שנגרם, אם כי הנטייה הראשונית של חברות הביטוח היא להתחמק מאחריותן לכיסוי מלא, ולדחות תביעות בגין נזקי רכוש בטענה שהנזק שנגרם אינו חמור כפי שטוענים בעלי הרכוש.

כדי לממש את זכותכם לקבל פיצוי כספי אשר יספק סעד כספי ויעניק לכם אפשרות להקים מחדש את הנכס שנפגע או אבד, מומלץ להיוועץ עם עורכי דין המתמחים בנזקי רכוש ובניהול תביעות מול חברות הביטוח, ובמידת הצורך מול בית המשפט. התנהלות משפטית נאותה תביא את מי שסובל מנזקי רכוש למימוש זכויותיו, ותעניק לו ייעוץ והכוונה מתאימים לאורך כל תהליך השיקום מהנזק.

אם אתם מבוטחים מפני נזקים שייגרמו לרכוש שלכם בגין שיטפון, פריצה, שריפה וכל צרה אחרת שעלולה לבוא – ייתכן שבעת צרה תוכלו להתמודד בעצמכם מול חברת הביטוח ולקבל ממנה פיצוי עבור הנזק. אלא שבמקרים רבים הפיצויים שחברת הביטוח מוכנה לשלם הם נמוכים בהרבה בהשוואה לאבדן ולנזק שנגרם לכם. במקרים שכאלה מומלץ להיעזר כאמור בעו"ד נזיקין מנוסה אשר ייצג אתכם משפטית מול חברת הביטוח.

דוגמאות לנזקי רכוש אפשריים:

  • שיטפון – גשמים עזים עלולים לגרום להצפת הבית או העסק באופן שישבית לחלוטין את מכשירי החשמל, יהרוס את הרהיטים ואת החפצים החשובים האחרים בבית או בעסק. לפעמים, דליפה מקירות הבית או מהתקרה, עלולה להוכיח כי נגרם נזק למבנה עצמו ולא רק לתכולה.
  • פריצה – נזק זדוני לרכוש, ונדליזם, פריצה וגניבה, הם תרחישים לא דמיוניים כלל וכלל. לכן, אין זה מפתיע שאחת ההרחבות הנפוצות של כיסויים ביטוחיים, כוללת כיסוי כנגד פריצות. אם הייתם קורבן לפריצה, בין אם לבית או לעסק, ונגנב מכם רכוש יקר ערך, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח.
  • נזקים לרכב – פריצה לרכב, תאונת דרכים או נזקים שנגרמו לרכב כתוצאה משיטפון או נפילת עץ – כל אלה נחשבים כנזקי רכב. אם אתם מכוסים ביטוחית כנגד נזקים שכאלה, תוכלו לתבוע את חברת הביטוח (בביטוח המקיף או בביטוח צד ג׳) ובמקביל גם את הנהג האחראי לנזק, אם זה המקרה.

לבסוף, כמו כל אדם אחר, אף אחד מאתנו אינו חסין מפני סיכונים המשפיעים על הרכוש כתוצאה מאירועים חיצוניים בלתי צפויים. נסו להיעזר בשירותיו של עו"ד מומחה על מנת למזער נזקים ולקבל את המגיע לכם על פי חוק.